Fast Look for Nice Kids Fun

Saturday, November 19, 2005

Minder Fra Eritrea!

Jeg vil gerne fortælle om dengang jeg var i Eritrea, og om alt det jeg husker når jeg kigger tilbage.

Jeg var omkring 3 års alderen, da jeg første gang kom til Eritrea, så rejsede mig og min mor tilbage til sudan.
Efter 6 år sendte min far hans ven, han smuglede os til Eritrea.

Jeg var omkring 9 års alderen da vi tog af sted en tidlig morgen Fra ”Kasla” en by i Sudan.
Der var en mand som skulle hente mig og min mor, og vi skulle køre i lastbil.
Efter 6-7 timer var vi ind i de Eritreiske grænser.

Mig og min mor blev i et hotel, i et sted som hedder ”Karan”, vi sov i hotellet og vi skulle køre igen med bilen, for lastbilen skulle blive i Karan.
Vi kørte om morgenen og vi var i Eritrea om eftermiddagen.

Jeg glædede mig til at se min far, jeg havde ikke set ham i 5 år, og kunne bare ikke vente.
Da vi kom ind i den by min far boede i, så vi en mand, og han lignede virkelig min far, så jeg råbte ” mor se der er far ”, men det var ikke min far.
Vi kørte først til min fars arbejde for at se om han var der, men det var han ikke, så vi kørte hjem til ham.
Vi bankede på døren, og det var min far der åbnede døren, jeg løb hen til ham, og krammede ham, og var tæt på at græde, jeg var så glad den dag, at det er helt umuligt at beskrive hvor glad jeg var, jeg var rigtig lykkelig.

Min far boede med nogen andre, det var et stort hus, og min far havde kun et værelse, så vi skulle alle tre bo på et værelse. Der boede en familie, en gammel dame, og en ung dame.
Jeg blev venner med børnene og vi legede næsten hverdag.
Når jeg tænker tilbage på alt det, så tænker jeg tit på, at det er utroligt at 7 børn kunne bo på et værelse, for hele familien havde kun to værelser.

Så skulle jeg begynde i skolen, og jeg fik nogle sudanske veninder, som faktisk også bor i Danmark nu, deres far er min fars bedste ven, vi legede også næsten hverdag.
Familien der boede i huset var søde, men børnene var nogle gang meget ondskabsfulde, de drillede mig tit, og vi kom tit op at slås, men blev hurtigt gode venner igen.

En af mine gode veninder hed Marwa, hun kommer også fra Sudan, vi var tit sammen, næsten hverdag. Men hun gik i skole om dagen, og jeg gik i skole fra klokken 11 om formiddagen til klokken fem eller seks, så vi legede sammen om aftenen.
Dagene gik, og jeg var glad for at bo der.
Så kom den dag, min fars bedste ven, og hans familie skulle rejse til Danmark, (de kom her til Danmark 2 måneder før os), vi tog til luftehavnen sammen med dem, og jeg græd rigtig meget, men jeg viste jo at jeg kommer til at se dem (mine veninder), når jeg kommer til Danmark.

Efter to måneder kom vi til Danmark, dvs. at jeg boede i Eritrea i et år.
Vi kom til Danmark den 7.3.2001, og i april, blev jeg 11 år.

Det var en kort novelle om minderne fra Eritrea, og jeg kigger stadig tilbage og husker alle de gode, og dårlige dage.
Men jeg husker mest de gode.

Vil du læse mere om Eritrea, så gå ind på min fars hjemmeside:

http://www.ezine-act-politics-business-and-love.com/eritrea-politics-business-and-love.html

No comments:

Test din viden - Hvad består vand af?

Test din viden - Hvad betyder IQ?

Test din politiske viden -

Er du fra den (fucked up) generation? (Ej eller nej), Test din politiske viden!

Hvem vil du give den stemme altid til i valget? Det betyder også at sige hvor åben, sympathique og elegant du er!

Hvem vil du give den stemme altid til i valget?

Social Bookmarks

AddThis Social Bookmark Button

View blog authority

Add to Netvibes



StumbleUpon My StumbleUpon Page

Nice Kids Fun's Followers