Fast Look for Nice Kids Fun

Sunday, June 01, 2008

Debat emner

I en af debatterne på skum, var der en, som skrev om Danmark. Personen mente, at der var noget galt med Danmark, fordi man har haft den VKO regering i lang tid nu og fordi personen synes, at indvandrerne bliver nedgjort af partier som DF.

Jeg mener, at der er noget galt, når VKO stadig findes. De ligger ikke kun stort pres på indvandrerne, men også på danskerne på arbejdsmarked.

Mht. DF, er jeg enige i, at de nedgøre indvandrerne og er dybt uenige i deres meningsløse holdninger. Holdninger såsom at forbyde tørklædet i Danmark, hvilket jeg synes er latterligt.

Man bestemmer selv, hvad man vil bære, når det gælder tørklæde. Jeg har f.eks. ingen tørklæde på, men gør det mig til ikke-muslim? I gamle dage, havde nogle af de europæiske kvinder tørklæde på, de var ikke-muslimer. Så det behøver ikke at være noget religiøst, mener jeg.

Der blev også spurgt om, hvad man synes er racistisk og om man tænker over racisme, til det svarede jeg, at jeg synes det er dybt racistisk, hvis en person dømmer en ud fra racen, da jeg synes det sådan set kan være lige meget, hvilken hudfarve man har, da vi blot er mennesker alle sammen.

Ja, jeg tænker af og til over racisme, men det er for det meste når jeg f.eks. læser noget som jeg synes er racistisk eller hvis jeg ser noget racistisk, så reagerer jeg på det.

Der blev også spurgt om man kan anbefale nogle gode bøger, man har læst.
Jeg anbefaler:
  1. Jack og Zena, fordi det er en fantastisk bog, der har en spændende og god handling. Ud over at bogen er spændende, giver den også indblik i den muslimske/kulturelle verden og forskellen mellem kulturerne.
  2. Prinsesse Sultana. Bogen er fra virkelighedens verden. Den er meget spændende og giver indblik i det Saudiarabiske samfund.

No comments:

Test din viden - Hvad består vand af?

Test din viden - Hvad betyder IQ?

Test din politiske viden -

Er du fra den (fucked up) generation? (Ej eller nej), Test din politiske viden!

Hvem vil du give den stemme altid til i valget? Det betyder også at sige hvor åben, sympathique og elegant du er!

Hvem vil du give den stemme altid til i valget?

Social Bookmarks

AddThis Social Bookmark Button

View blog authority

Add to Netvibes



StumbleUpon My StumbleUpon Page

Nice Kids Fun's Followers